20
Ιαν.
12

Εθνοσωτήρες

Πρωί. Μόλις έχω βγει από το σπίτι που θα στεγάσει τις αγωνίες της οικογένειάς μου και που από το οποίο, εξαιτίας μου, γκρεμίζονται αναμνήσεις μιας ζωής. Νιώθω σκατά. Αδύναμος. Ένα κουφάρι που περπατά, με έναν καφέ από το σπίτι. Προορισμός η δουλειά.
Στη στροφή πριν τη δουλειά, δύο εύσωμες κυρίες γύρω στα 70, με σκαμένα τα πρόσωπα από τη ζωή φαντάζομαι και με πολλά ρούχα επάνω τους, κινούν προς το δρόμο μου. Πολλά τα ρούχα σκέφτομαι. Ευτυχώς.

Με σταματάει η μία χωρίς να απλώσει χέρι. Μόνο με το κεφάλι.

-Καλημέρα σας κύριε. Μήπως έχετε ένα εισιτήριο;
-Όχι δυστυχώς δεν χρησιμοποιώ λεωφορείο. Και κάνω να φύγω μακριά.
-Σας ζητώ γιατί δεν έχω να αγοράσω κύριε.

Τα πόδια μου βάρυναν. Η καρδιά μου έσπασε σε χίλια κομμάτια. Δύο γιαγιούλες που το ΜΟΝΟ που έπρεπε να κάνουν αυτή τη στιγμή είναι να παίζουν με τα εγγόνια τους. Και αντί για αυτό γυρνοβολάνε για μία ευκαιρία που θα τους γεμίσει την ημέρα με ένα εισιτήριο, με ένα πιάτο φαΐ, με ένα χάδι. Και από την άλλη ο χοντροΒενιζέλος και ο κάθε Βενιζέλος να μου λέει μαλακίες πως μαζί θα το περάσουμε και αρχιδιές πρώτης ποιότητας. Ο χοντρός που δεν ξέρει τι θα πει κρύο, πείνα, φτώχια ή ακόμα και εργασία. Δεν έχει πει ποτέ του την φράση «σας ζητώ γιατί δεν έχω να αγοράσω κύριε».

Γύρισα και καθώς κινούσα προς τις κυρίες, σταμάτησαν με ένα ίχνος χαμόγελου στο στόμα. Έβαλα το χέρι στην τσέπη, έβγαλα ότι είχα και το έδωσα. Της χάιδεψα το χέρι της μιας και γύρισα να φύγω πριν με δουν να κλαίω. Δεν ένιωσα καλύτερα. Πιο σμπαράλια ένιωσα. Άλλωστε δεν έχει καμία σημασία πώς νιώθω εγώ από τη στιγμή που μπορώ να πάρω τα χρειώδη στην οικογένειά μου.
Σημασία έχει χοντρέ, πώς νιώθει η κυρία μακριά από τα εγγόνια της. Μακριά από την αξιοπρέπειά της. Εγώ θα νιώσω καλά χοντρέ όταν σε δω να σαπίζεις στη φυλακή. Όταν θα βλέπω το ροδομάγουλό σου να κιτρινίζει. Εσένα και όλο το σινάφι σου. Εθνοσωτήρες της πούτσας. Καραγκιόζιδες.

11 Responses to “Εθνοσωτήρες”


  1. Ιανουαρίου 20, 2012 στο 12:21 μμ

    πόσο μαζί σου είμαι να ήξερες, μου έχει τύχει περίπου το ίδιο που λες και συγκινήθηκα το ίδιο… δεν ξέρω αν με τις κατάρες προς αυτούς που μας έφεραν εδώ και συνεχίζουν να μας ξευτιλίζουν θα πετύχουμε κάτι ή αν χρειάζεται κάτι δυναμικότερο και μαζικότερο, ελπίζω οι νέοι να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους πριν να είναι πολύ αργά, κράτα γερά φίλε

  2. Ιανουαρίου 20, 2012 στο 12:36 μμ

    Το ζούμε καθημερινά πλέον αυτό το φαινόμενο. Νομίζω ότι αρκετά μείναμε με σταυρωμένα χέρια.
    Καιρός να πάρουμε την ζωή στα χέρια μας και να αρχίσουμε να ακονίζουμε μαχαίρια….

  3. Ιανουαρίου 20, 2012 στο 12:38 μμ

    Γενικώς υπάρχει πολλή κινητικότητα για τις λίστες και τα ψηφοδέλτια. Ρώτησα δύο φερέλπιδες υποψήφιους βουλευτές, διαφορετικών κομμάτων, αν θα γίνει καμιά δίωξη. Και οι δύο απάντησαν «μα τι λες, δεν κάνουν τέτοιες ερωτήσεις»…

  4. Ιανουαρίου 24, 2012 στο 5:23 μμ

    Αυτός τουλάχιστον … τόχε διαβάσει το ΜΝΗΜΟΝΙΟ ?
    Ή θα το απαρνηθείι τρις σαν τους άλλους (Χρυσοχοίδη – Κατσέλη – Σημίτη) ?
    Αλλά πότε φίλε μου πλήρωσε κανείς υπεύθυνος για την κατάντια αυτού του τόπου ?

  5. Ιανουαρίου 24, 2012 στο 11:38 μμ

    γιαυτό σου λέω.Τέρμα τα λόγια.
    Και τουλάχιστον αυτή τη φορά, κανένας μας δεν θα πρέπει να περιμένει ούτε την ιστορία, ούτε τη δικαιοσύνη.
    φιλιά.
    (σου απάντησα γιά να δεις πως και γω μπάστακας είμαι)
    δ

  6. Ιανουαρίου 25, 2012 στο 11:48 πμ

    Αυτό το φευγαλέο χάδι στο χέρι καθώς της δίνατε ό, τι είχατε, ήταν όλα τα λεφτά.
    Ολα τα λεφτά όμως…

  7. Ιανουαρίου 28, 2012 στο 1:00 πμ

    Αν περιμένεις να δεις τον χοντρό ή και τους υπόλοιπους, χοντρούς και αδύνατους, του σιναφιού του να κιτρινίζουν και να χλομιάζουν από την πείνα, θα αργήσεις πάααααααρα πολύ!Αυτοί έχουνε τέτοιο απόθεμα από όσα έχουν φάει που μπορούν να γίνουν Μαθουσάλες!Φωτιά και τσεκούρι τους χρειάζεται!Καθάρματα κανονικά!Γιατί αν δεν είναι έγκλημα να φτάνεις τόσο κόσμο σε τέτοιο σημείο ή και ακόμη χειρότερα, σ αυτό της αυτοκτονίας (ξέρεις σε τι αριθμό έχουν φτάσει οι αυτοκτονίες;) τότε τι είναι;
    Και σκέψου πόσο κάφρος πρέπει να είσαι, πρώτον για να ψηφίζεις μια ταφόπλακα για τον λαό χωρίς καν να την έχεις διαβάσει, και δεύτερον για να βγαίνεις και να το δηλώνεις και δημόσια!!! Όχι ότι ένιωσα καμιά έκπληξη για το γεγονός, η χυδαιότητα και η θρασύτητα είναι που μου φέρνουν αηδία!!!!!
    Κουράγιο κι ο θυμός μας ας γίνει πράξη επιτέλους!

  8. 9 gant
    Ιανουαρίου 31, 2012 στο 4:29 μμ

    Το ξέρουν οι μάγκες, είμαστε λαός με μνήμη χρυσόψαρου, είμαστε και κακοί όμως γιατί είμαστε της λογικής του δεν έχω εγώ κατσίκα να πίνω γάλα? τότε να ψοφήσει και του γείτονα. το διαίρει και βασίλευε τους βολεύει.
    Όσο για το περιστατικό αυτό, ακόμη είναι η αρχή, τα χειρότερα ακολουθούν.

  9. Φεβρουαρίου 4, 2012 στο 11:01 μμ

    Σκληρό το κείμενο..πολύ σκληρό..πώς αλλιώς θα μπορούσε να είναι όμως απέναντι σε αυτές τις 2 γιαγιάδες,απόμαχους της ζωής που ακόμα και τώρα ταλαιπωρούνται;;που δεν έχουν για τα στοιχειώδη;;

  10. 11 anastasia
    Φεβρουαρίου 14, 2012 στο 3:47 μμ

    δεν είναι σκληρό το κείμενο, πολύ πιο σκληρή είναι η καθημερινότητα που αντιμετωπίζουμε όλοι. Θυμάμαι πριν κάποια χρόνια έναν κύριο να ψάχνει στον κάδο τον σκουπιδιών έξω απ το σπίτι μου και όλη τη γειτονιά να χαζεύει καπνίζοντας το «θέαμα». Η ετυμηγορία βγήκε αργότερα, ο κύριος ήταν κάποτε πολύ ευκατάστατος αλλά κάτι τα ζάρια, κάτι τα χαρτιά, έφτασε να ψάχνει φαγητό στους κάδους σκουπιδιών. Είμαι σίγουρη οτι εκείνο το βράδυ όλοι κοιμήθηκαν ήρεμοι και ήσυχοι ευχαριστώντας τον θεό ή τον βούδα ή την τύχη τους που δεν ήταν στη θέση του. Σήμερα, επειδή όλοι μπορεί να βρεθούμε στη θέση του, αξιώνουμε συζητήσεις για άστεγους, άπορους, γιαγιάδες. Υπήρχαν πάντα. Αυτό που δεν υπήρχε πάντα, είναι ο φόβος να βρεθούμε εμείς στη θέση τους.


Σχολιάστε

Φοβάστε;

Δήλωση

apoklinousa-1

Η γωνιά του Ιατρίδη…

Δήλωση




Αλήτες, ρουφιάνοι, bloggers!

+Σουβλόγησον-Τσίκνησον+

Ιανουαρίου 2012
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
« Δεκ.   Φεβ. »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

